دنبال کننده ها

بازاریابی محتوایی

یک روش موثر که باعث جذب کاربران جدید در کسب و کار میشود و آنها را به مشتری تبدیل میکند بازاریابی محتوایی از طریق خبر نامه میباشد.

بازاریابی محتوایی یا بازاریابی خبرنامه ای نوعی بازاریابی درونگرا است که شرکت ها محتوا و اطلاعات متنوع
را با تمرکز روی محصولات خود، به  صورت مجازی  برای مشترکان ارسال می کنند.
کسب و کارهای آنلاین نیز برای آنکه نام و برند خود را در بالاترین اولویت ذهنی کاربران حفظ کنند از بازاریابی
خبرنامه ای استفاده می کنند.
با این کار آنها اعتبار خود را از لحاظ فعال و پویا بودن در ذهن کاربران حفظ می کنند و هر از چندگاهی محصولاتی
را به این کاربران معرفی می کنند که در حوزه  علاقه  آن ها قرار داشته باشند.
افزایش مشترکان یا همان دریافت کنندگان خبرنامه یکی از مهم ترین فاکتورهای موفقیت یک بازاریابی محتوایی یا خبرنامه ای میباشد.
قدم مهم بعدی پس از جذب کاربران و مشترکان جدید ،خوانده شدن خبرنامه میباشد .
چون اگر مشترکان شما محتوای ارسال شده را مطالعه نکنند گویی بازاریابی شما هنوز اعلام وجود نکرده است.
اندازه گیری این فاکتور و فاکتور قبلی از مواردی هستند که اغلب ابزارهای بازاریابی برای سازمانها ارائه می کنند.
اقدام بعدی پس از باز شدن خبرنامه ها،اقدام کاربر میباشد.
این فاکتور، شما را به هدف جذب مشتری نهایی یک قدم نزدیک تر می کند.
در واقع باز کردن خبرنامه و انجام اقدام مورد نظر شما در آن، مانند این است که آگهی به مشتری بالقوه نشان
داده شده و او برای خرید وارد فروشگاه گردد.
محتوای جذاب کلید ترغیب مخاطب برای باز کرد خبرنامه میباشد
برای علاقه مند کردن کردن کاربران به باز کردن ایمیل باید محتوای عرضه شده خاص و جذاب باشد تا مخاطب
هدف بازار یابی را دنبال کند .

پنج راهکار در بازار یابی محتوایی :

۱-دادن وعده  ارزش افزوده  به مشترکان و عمل  کردن به آن
مخاطبین هیچ کاربری به خاطر علاقه به شما در خبرنامه ثبت نام نمی کند.
آن ها باید قبل از ثبت نام از محتوای خبرنامه اطلاع پیدا کنند.
توضیح خبرنامه ی شما باید دارای ارزشی نهفته باشد و به کاربر اطمینان دهد که با دریافت این ایمیل ها
ارزشی به او افزوده خواهد شد.
۲- به طور واضح درخواست کنید
مخاطبین به صورت خودکار از خبرنامه ی شما مطلع نمی‌شوند باید در جایگاه های مناسبی از وب سایت آن
ها را دعوت به ثبت نام کنید.
این درخواست باید شفاف و روشن باشد و حتی میتوانید تبلیغ کنید و فرم ثبت نام را در بهترین جا قرار دهید.
۳-  ایجاد اعتماد
بسیاری از سازمانها از اعتماد کاربران و مشترکان خود سوء استفاده میکنند و از آدرس های ایمیل آن ها
برای مقاصد دیگر استفاده میکنند.
بنابراین  برای حفظ پیوستگی در بازاریابی خبرنامه ای جلب اعتماد و وفاداری به آن اهمیت زیادی دارد.
۴-  تولید محتوا هم جهت با علاقه ی کاربر
محتوای آموزشی و سرگرمی  پتانسیل بالایی در خوانده شدن توسط کاربران دارد البته این محتوای آموزشی یا سرگرمی باید به علاقه ی کاربر نزدیک باشد.
مطمئنا کاربری که در خبرنامه ی شما ثبت نام کرده به موضوعات و زمینه ی کاری شما علاقه مند بوده است.
در نتیجه هر محتوایی که در خبرنامه ارائه میشود باید نزدیک به موضوع کاری شما باشد.
با توجه به مطالب فوق شناخت کاربران و علایق آن ها اهمیت زیادی دارد.
می توانید چند نوع محتوا با موضوعات مختلف برای ارسال دقیق خبرنامه داشته باشید و بر اساس علاقه ی مخاطبان خبرنامه های شخصی سازی شده برای آن ها ارسال کنید.

در صورت تمایل میتوانید مطالب بیشتر را در وبسایت من دنبال کنید !
امیدوارم من را در بهبود مطالب راهنمایی کنید .
از توجه شما به این بلاگ خرسندم .
سیدی

بازاریابی انگیزشی چیست و نقش آن در رونق کسب و کار

روش‌های متعددی در بازاریابی برای کسب و کار وجود دارد که بسته به نوع مشاغل از آنها استفاده می‌شود.از جمله بازایابی درونگرا، بازاریابی رسانه ا...