دنبال کننده ها

بازاریابی انگیزشی چیست و نقش آن در رونق کسب و کار









روش‌های متعددی در بازاریابی برای کسب و کار وجود دارد که بسته به نوع مشاغل از آنها استفاده می‌شود.از جمله بازایابی درونگرا، بازاریابی رسانه ای، بازاریابی تحلیلی ، بازاریابی اینترنتی، بازاریابی صنعتی، بازاریابی انگیزشی و…

آگهی ها. نیازها هسته اصلی مفهوم بازاریابی و بازاریابی انگیزشی هستند. مطالعه انگیزش به تمام فرآیندهایی گفته می‌شود که در فرد به سمت درک نیاز و دنبال کردن یک مسیر معین از یک کاری برای برآورده شدن آن نیاز هدایت می‌کند.

چگونه از انگیزه در بازاریابی (بازاریابی انگیزشی) استفاده می‌شود؟

انگیزه دلیلی است، آگاهانه یا ناخودآگاه، برای رفتار خاص در یک موقعیت خاص. برندها دائماً در جستجوی راه‌های جدید برای ایجاد انگیزه در مصرف‌کنندگان برای تعامل، ترویج و در نهایت خرید محصولات و خدمات خود هستند. و این روش را به عنوان بازاریابی انگیزشی می‌توان شناخت.



چرا تحقیق انگیزشی اهمیت دارد؟
روش‌های مختلفی وجود دارد که تحقیقات انگیزشی به بازاریابان کمک می‌کند. این مورد به آن‌ها اجازه می‌دهد بفهمند که چرا مردم ممکن است محصولشان را بخرند یا نخرند، و به آن‌ها اجازه می‌دهد تا بازاریابی مناسبی را انجام دهند. علاوه بر این، بازاریابی انگیزشی می‌تواند به شناسایی مخاطبان هدف برای محصولات و خدمات مختلف کمک کند.

هر بازاریاب می‌داند که مردم چیزهای خوب بیشتری – محصولات، تجربیات و ایده‌های خوب – و چیزهای بد کمتری می‌خواهند.

برخی از افراد تمایل دارند که اهداف خود را فرصتی برای به دست آوردن یا پیشرفت بدانند. به عبارت دیگر، آنها بر روی همه چیزهای بزرگی که هنگام موفقیت برای آنها اتفاق می افتد متمرکز هستند – مزایا و پاداش ها. روانشناسان این را انگیزه ارتقا می‌نامند و تحقیقات نشان می‌دهد که افراد دارای فکر ارتقاء با خوش‌بینی و تمجید بیشتر انرژی می‌گیرند، احتمال بیشتری برای پذیرش ریسک، استفاده از فرصت‌ها و برتری در خلاقیت و نوآوری دارند.

دیگران تمایل دارند اهداف خود را فرصتی برای جلوگیری از ضرر و ایمن ماندن بدانند. آنها نمی خواهند چیزی را که برای رسیدن به آن سخت تلاش کرده اند از دست بدهند و نگران همه چیزهای وحشتناکی هستند که ممکن است در صورت اشتباه رخ دهد. روانشناسان این کار را انگیزه پیشگیری می نامند و افراد پیشگیرانه بیشتر از آن که با تشویق و چشم انداز آفتابی باشند، توسط انتقاد و احتمال شکست پیش می رود. افراد متمرکز بر پیشگیری ریسک گریزتر هستند، اما کار آنها نیز  با دقت برنامه ریزی شده است.

اگر پیام خود را متناسب با تمرکز انگیزشی محصول یا مخاطبی که مد نظر دارید تنظیم کنید، می توانید به طور مؤثرتری یک محصول را بازاریابی کنید. در بازاریابی انگیزشی راه‌های مختلفی برای دستیابی به تناسب انگیزشی وجود دارد، اما یکی از مواردی که بیشتر مورد مطالعه قرار گرفته است، استفاده از چارچوب‌بندی سود در مقابل ضرر است.

انگیزه ارتقاء ما را نسبت به اطلاعات در مورد دستاوردها حساس تر می کند و تحت تأثیر آنها قرار می گیرد. مطالعات نشان می‌دهد که افرادی که تمرکزشان بر تبلیغات است زمانی که یک محصول از نظر مزایا توصیف می‌شود، عمیق‌تر درگیر می‌شوند. همین امر در مورد انگیزه پیشگیری نیز صدق می کند، زمانی که توصیف‌ها بر اجتناب از ضرر تأکید می کنند.

مشتریان متعهد به طور قابل اعتماد ارزش بیشتری را برای محصول مورد نظر قائل هستند، همانطور که با تغییرات در نگرش، رفتار، لذت محصول و هزینه نشان داده می شود. به عبارت دیگر، اگر مردم انتخاب خود را به گونه‌ای که با انگیزه‌شان مطابقت داشته باشد، برای یک محصول هزینه بیشتری پرداخت می‌کنند – گاهی اوقات بسیار بیشتر.

بازاریابی انگیزشی :

بازاریابی انگیزشی برای اتصال کسب و کار شما به مشتریان
وقتی بازاریابی انگیزشی را می شنوید، احتمالاً به چیزی مانند تجمعات بزرگ و سخنرانی های انگیزشی و الهام بخش فکر می‌کنید که به مردم می گویند چرا به چیزی که شما برای فروش دارید نیاز دارند و اکنون به آن نیاز دارند. مثل فروشندگان خانه به خانه که سعی می کنند چیزی را که باید داشته باشید به شما بفروشند.

بازاریابی انگیزشی از زبان ساده استفاده می کند تا هر کسی به محصول شما علاقه مند باشد، نه فقط متخصصان آن فن. این چیزی است که همه می توانند با آن موافق باشند یا از آن پیروی کنند. این بر اقدامات روزمره ای که می توانیم برای تعامل با پایگاه مشتری خود انجام دهیم، تأکید می کند. کلید بازاریابی انگیزشی افزایش بودجه شما نیست، بلکه کار کردن با چیزهایی است که در کمربند ابزار خود دارید. منظور ما از آن چیست؟

هنگامی که در دنیای بازاریابی کار می کنید، اصطلاح “شخصیت خریدار” مانند آب نبات به گوش می رسد. اما شخصیت این خریدار چیست و چه ربطی به شیوه های بازاریابی انگیزشی شما دارد؟

پرسونای خریدار نشان‌دهنده آن چیزی است که پایگاه مشتری ایده‌آل شما بر اساس تحقیقات بازار در زمینه شما و داده‌هایی که در مورد مشتریان فعلی یا از قبل موجود به‌دست آورده‌اید، تعیین می‌شود.

شخصیت خریدار شما به چیزهای زیادی وابسته است و هیچ دو شرکتی به یک اندازه شخصیت خریدار ایجاد نمی کنند. با این حال، مواردی وجود دارد که باید هنگام ایجاد شخصیت خریدار شرکت خود به خاطر داشته باشید، از جمله جمعیت شناسی مشتری فعلی، الگوهای رفتاری و اهداف مشتری.

سفر خریدار

سه مرحله برای سفر خریدار وجود دارد که همه آنها بر تلاش‌های بازاریابی شما تأثیر می گذارد. سه مرحله عبارتند از آگاهی، ملاحظه و تصمیم. بیایید آنها را کمی برای شما تجزیه کنیم.

  1. آگاهی: خریدار شما مشکل یا نیازی دارد، اما هنوز خیلی مطمئن نیست که چیست.
  2. توجه: خریدار شما می داند که مشکل یا نیاز چیست و اکنون در حال تحقیق در مورد گزینه ها است.
  3. تصمیم: خریدار شما تصمیم گرفته است و آماده خرید است!

تناسب انگیزشی ابزاری قدرتمند است که تا حد زیادی نادیده گرفته شده است. هنگامی که پیام خود را با انگیزه های ترویج و پیشگیری تنظیم می کنید، مخاطبان شما آن را بیشتر دوست خواهند داشت و بیشتر به آن اعتماد خواهند کرد. آنها استدلال های شما را قانع کننده تر یا داستان شما قانع کننده تر خواهند یافت. و اگر چیزی را بفروشید، ارزش بیشتری برای آن قائل هستند و حاضرند برای آن پول بیشتری بپردازند. بهتر از همه، آنها از تصمیم خود برای تأیید ایده شما یا خرید محصول شما رضایت بیشتری خواهند داشت – که باعث می شود تناسب انگیزشی ابزاری باشد که می توانید واقعاً در مورد استفاده از آن احساس خوبی داشته باشید.



5 عامل انگیزشی (بازاریابی انگیزشی) که مشتریان را به خرید ترغیب می کند؟

در زیر پنج ابزار بازاریابی انگیزشی وجود دارد که مشتریان را متقاعد می کند تا محصولات و خدمات را از هر کسب و کار کوچکی خریداری کنند.

1- آنها به محصول نیاز دارند
بسیاری از اوقات مشتریان یک محصول را می خواهند، اما اگر بتوانید آنها را متقاعد کنید که واقعاً به آن محصول نیاز دارند و اگر مالک آن نباشند زندگی آنها ناقص خواهد بود، این خواسته آنها را به نیاز به خرید آن تبدیل می کند.

2- آنها در زمان، پول و انرژی صرفه جویی خواهند کرد
اگر مشتریان شما معتقد باشند که خرید محصول باعث صرفه جویی در وقت و انرژی و همچنین هزینه می شود انگیزه پیدا می کنند. همچنین می توانید به آنها یادآوری کنید که پولی که برای خرید محصول خرج می کنند پس از مدت زمان مشخصی بازیابی می شود.

3- ایمنی
اگر اقلام ایمنی مانند گاوصندوق، تجهیزات آتش نشانی و غیره را می فروشید، بر مزایای ایمنی برای پول و اشیای قیمتی آنها تاکید کنید، اما به آنها یادآوری کنید که این محصول می تواند از گم شدن دارایی های ارزشمند آنها جلوگیری کند و عزیزانشان را ایمن نگه دارد.

صنعت خودرو نمونه بارز این موضوع است. در خودروها، ویژگی‌های ایمنی از نکات مهم فروش هستند. مردم آمادگی دارند برای افزایش ایمنی، به ویژه برای عزیزان خود، حق بیمه بپردازند.

4- انحصاری بودن
تلفن‌های همراه، ماشین‌ها و لباس‌های گران قیمت توسط مشتریانی خریداری می‌شوند که می‌خواهند از بقیه متمایز شوند. بسیاری از مشتریان با پول زیاد نیز آن را برای ارضای نفس خود خرج می کنند. این یکی از دلایل عمده ای است که اجناس مد روز همچنان به فروش خوبی ادامه می دهند.

یک کالای انحصاری معمولاً در تعداد محدود ساخته می شود یا به صورت سفارشی برای مشتریان منتخب ساخته می شود و معمولاً بسیار گران است. این ویژگی به خودی خود برای بسیاری از مشتریان شما کافی است تا بخواهند محصول انحصاری را که کسب و کار شما ارائه می دهد، داشته باشند.

5- راحتی
بسیاری از اقلام مانند ماشین ظرفشویی و ماشین لباسشویی به دلیل راحتی به فروش می رسند. این محصولات به صرفه جویی در تلاش فیزیکی صاحبان خود کمک می کند و زندگی آنها را آسان تر می کند.

محصولاتی که به صورت روزانه مورد استفاده قرار می‌گیرند در این دسته قرار می‌گیرند – و هنگامی که ویژگی‌ها را توضیح دهید یا نمایشی از محصولاتی از این قبیل را برای مشتریان خود ترتیب دهید، فروش آنها بسیار آسان خواهد شد.

در بسیاری از موارد، مشتریان شما نیاز به انگیزه دارند یعنی همان بازاریابی انگیزشی  و هنگامی که محصول خود را با انگیزه صحیح پیوند دهید، متوجه خواهید شد که برای فروش آنها به تلاش کمتری نیاز است.


تحقیقات بازاریابی چه تفاوتی با تحقیقات انگیزشی دارد؟

موضوع تعاریف فوق این است که تحقیقات انگیزشی کشف انگیزه‌ها، خواسته‌ها، غرایز و احساساتی است که رفتار انسان را برمی‌انگیزد و در تحقیقات بازار، دلایل واقعی برای خرید یا نخریدن کالاهای خاص به‌عنوان متمایز از دلایلی که بیان می‌کنند یا حتی آن‌ها را نشان می‌دهد. تصور کنید به آنها عمل می کنند.

مدیریت گروه مشاوره سیدی با کمک جمعی از متخصصین عرصه مدیریت و بازار با تحلیل شرایط روز بازار ایران و همراهی با متولیان اصناف در گرایش‌های مختلف. مفتخر به کسب دستاوردی نو و اثربخش در زمینه‌های مدیریت، برنامه ریزی چرخه فعالیت، تحقیقات بازار و فروش یکپارچه جهت ارتقاء کسب و کار گردیده است.

هدف از خدمات این گروه مشاوره، کمک به چرخه های اقتصاد صنایع کوچک و متوسط می‌باشد!

گروه مشاوره سیدی سابقه همکاری با واحدهای خدماتی و صنعتی متفاوتی را در رزومه فعالیتی و پژوهشی خود دارد. آنچه در گروه مشاوره سیدی انجام می‌شود، خلق، پرورش، ظهور وعملیاتی سازی ایده، ایجاد کسب و کار، رشد کسب و کار تا مرحله شکوفایی می‌‌باشد.


مطالب بیشتر در این رابطه را میتوانید در وب سایت من دنبال کنید ! امیدوارم من را در بهبود مطالب راهنمایی کنید . از توجه شما به این بلاگ خرسندم . رضا سیدی 
https://mr-seyedi.com

بازاریابی انگیزشی چیست و نقش آن در رونق کسب و کار

روش‌های متعددی در بازاریابی برای کسب و کار وجود دارد که بسته به نوع مشاغل از آنها استفاده می‌شود.از جمله بازایابی درونگرا، بازاریابی رسانه ا...