http://mr-seyedi.com/%d8%a8%d8%a7%d8%b2%d8%a7%d8%b1%db%8c%d8%a7%d8%a8%db%8c/
بازاریابی
ایجاد هماهنگی در همه ی امور و فعالیت های مجموعه در جهت رشد فروش را میتوان به فرایند بازاریابی اختصاص داد.
در اصل یک فلسفه و یک نگاه متفاوت به ماهیت کار شرکتهاست.
این مفهوم بیان میکند که دلیل وجودی یک شرکت برآوردن نیاز بازار هدف است.
بنابراین شرکتها با تکیه بر تولید محصول خوب یا توزیع گسترده نمیتوانند زنده بمانند، تنها دلیل مشروعیت یک بیزینس، برآوردن موفق نیاز بازار است.
لازم است که این باور در تمامی واحدها، افراد و برنامههای شرکت جاری باشد و برای همین موضوعاتی از جمله ایجاد و تداوم رابطه با بازار، ارائه خدمات عالی، داشتن مزیت رقابتی، درک رفتار مصرفکننده و … را به دنبال دارد.
این مفهوم بیان میکند که دلیل وجودی یک شرکت برآوردن نیاز بازار هدف است.
بنابراین شرکتها با تکیه بر تولید محصول خوب یا توزیع گسترده نمیتوانند زنده بمانند، تنها دلیل مشروعیت یک بیزینس، برآوردن موفق نیاز بازار است.
لازم است که این باور در تمامی واحدها، افراد و برنامههای شرکت جاری باشد و برای همین موضوعاتی از جمله ایجاد و تداوم رابطه با بازار، ارائه خدمات عالی، داشتن مزیت رقابتی، درک رفتار مصرفکننده و … را به دنبال دارد.
وقتی از این منظر نگاه میکنیم، بازاریابی مجموعهای از برنامهها، فرایندها و اقدامات است که برای ایجاد/تداوم رابطه بین یک بیزینس و بازار آن صورت میگیرد.
اگر شما بعنوان مدیر یا نیروی یک سازمان (صنعتی، خدماتی، تجاری، خیریه، …) کار میکنید، قطعاً از این زاویه به بازاریابی نگاه میکنید.
بنابراین به دنبال راهکارهای عملی و پیادهسازی برنامههایی هستید که موقعیت شما را در بازار نسبت به رقبا ارتقا دهد.
اگر شما بعنوان مدیر یا نیروی یک سازمان (صنعتی، خدماتی، تجاری، خیریه، …) کار میکنید، قطعاً از این زاویه به بازاریابی نگاه میکنید.
بنابراین به دنبال راهکارهای عملی و پیادهسازی برنامههایی هستید که موقعیت شما را در بازار نسبت به رقبا ارتقا دهد.
محمدرضا سیدی