دنبال کننده ها

تعاریف بازاریابی از نگاه متخصصین :


تعاریف بازاریابی از نگاه متخصصین :

Peter Drucker : هدف بازاریابی ، ایجاد فروش بیشتر است.
Jeffery J. Fox : کسب سود و حفظ مشتریان فوق‌العاده است.
Tom Asacker : هدف بازاریابی ایجاد و حفظ فروش بیشتر است.
Sam Decker : بازاریابی ، حلقه واسط بین مشتریان ، محصولات و برند است.
Jason Falls : بازاریابی در مورد کمک به افراد در خرید محصول یا خدمت است.
Jay Baer :  پیام‌ها یا عملیاتی که خود سبب ایجاد پیام‌ها و یا عملیاتی دیگر میشوند.
Seth Godin :  بازاریابی به معنای ارائه یک وعده بزرگ و ارائه چیزی بیش از آن است.
Jeremiah Owyang :  بازاریابی عبارت است از ایجاد رابطه پایدار بین مشتریان و محصولات .
Andrew Cohen : بازاریابی به معنای برآورده ساختن نیازها و خواسته‌های مصرف کننده است.
Wikipedia :  بازاریابی فرایند ایجاد علاقه در مشتری نسبت به محصولات و خدمات شرکت است.
Steve Dawson :  بازاریابی سبب میشود که محصولات ی فروخته شده و باز نگردند اما مصرف کنندگانشان برگردند.
John Jantsch :  پیدا کردن فردی است که نیاز دارد شما را بشناسد، به شما علاقه داشته باشد و به شما اعتماد نماید.
Wharton Business School :  فرایند پیش‌بینی ، مدیریت ، رضایت از محصولات مورد تقاضا ، خدمات و ایده‌ها است.
Steve Dickstein : بازاریابی مسیری برای شاد کردن مشتری یا مصرف کننده بر اساس یک هدف از پیش تعیین شده است.
Mark Burgess : بازاریابی عبارت است از فرایندی که یک شرکت از طریق مسیری سود آورانه می‌تواند نیاز مشتری را به درآمد تبدیل نماید.
Gini Dietrich : بازاریابی همان برندینگ ، انتخاب نام تجاری ، قیمت‌گذاری و پلی بین هزینه و درآمد ناشی از تبلیغات در رسانه‌هاست. بازاریابی همان فروش نیست.
Marjorie Clayman : بازاریابی به معنای برند سازی است .
اینکه مردم را متقاعدسازی که محصولات/خدمات/ شرکت شما ، بهترین است و رابطه خود با مشتری را تضمین نمایید.
Sally Falkow :  بازاریابی امروز تمرکز بر مشتری نهایی دارد.
بازاریابی در خصوص شناخت بازار و تولید محصول مناسب برای بازار هدف مناسب است.
Mary Ellen Bianco : شامل تحقیقات بازار، انتخاب بازار هدف ، برقراری ارتباط ( تبلیغات ) و روابط عمومی است. بازاریابی برای فروش مانند شخم زدن برای کشاورز است.
زیرا مشتری را برای شنیدن سخنان فروشنده ، آماده می‌سازد.
Antoine Didienne : بازاریابی اساسا در خصوص ارتباطات رو به بیرون است و هدفش ترویج اهداف شرکتی یک شرکت در حوزه خدمات قابل ارائه است.
بازاریابی فرآیندی است که از طریق آن شرکت ها با هماهنگ کردن تمام اهداف ارتباطی (تبلیغات، بازاریابی، فروش و غیره)، به دنبال رسیدن به تمام اهداف سازمان هستند.
Saul Colt :  بازاریابی ، موجب خلق تجربه‌ای پایدار برای مشتری خواهد بود.
در تعامل مشتری با افراد و اشخاص دیگر ، با شوق و علاقه این تجربه را با دیگران به اشتراک خواهد گذاشت.
Julie Barile :  بازار یابی چند ده قبل به معنای ابزاری برای انتقال پیام ، برقراری رابطه ، نزدیک شدن به مخاطبین هدف در جهت انتقال ارزش و در نهایت فروش محصولات و خدمات است.
اما با ظهور رسانه‌های دیجیتال ، به خصوص شبکه‌های اجتماعی و نوآوری‌های تکنولوژیک ، امروزه به معنای ایجاد رابطه عمیق و بامعنا با مشتری راغب و تبدیل آنان به مشتری بالفعل می‌باشد که محصول شما را خواهند خرید.
با توجه به پیچیده شدن دنیای تجاری کنونی ، توانایی برقراری ارتباط با مشتری موجود و نیز هم‌زمان ، معرفی محصول به جغرافیایی جدید به عنوان یک فرصت خارق‌العاده ، وظیفه بازاریابی است .
Renee Blodgett : تعاریف بازاریابی ایجاد یک کانال ارتباطی دوسویه با مشتری برای آموزش و انتقال اطلاعات به مشتری است.
البته گذشت زمان بسیار مهم است ، زیرا با گذشت زمان ، مشتری به فروشنده اعتماد می‌کند.
با ایجاد اعتماد در پیرامون محصولات و خدمات است که فروش رخ می‌دهد.
اگر مشتری اعتماد نماید به هوادار تبدیل می‌شود و سپس جزء اولین گروه مشتریان ی خواهد بود که محصولات و خدمات جدید را سفارش می‌دهند و همواره به دنبال خرید مجدد خواهند بود.
بازاریابی یک راه بسیار فوق‌العاده برای شناخت سلایق ، درک هیجانات و فرایند تصمیم‌گیری خرید مشتریان است.
Toby Bloomberg :   برای من بازاریابی به معنای معرفی مشخصات محصولات نیست.
بازاریابان باید تجربه‌ای ۳۶۰ درجه برای مشتری ایجاد نمایند.
برای مثال در دنیای شبکه‌های اجتماعی، نیازهای مشتریان در توییتر با نیاز مشتریان در شبکه اجتماعی طرفداران
بازی‌های آنلاین متفاوت است.
 Jeff Cutler :  تعاریف بازاریابی این محقق معنای گفتن داستان برند است به نحوی که مشتریان ، شرکا ،
سرمایه‌گذاران ، کارکنان و هر کسی دیگری که به شرکت شما علاقه دارد را جذب نماید.
بازاریابی یک سناریو برای کمک به تصمیم گیری مشتریان برای خرید است.
Matt Blumberg :  بازاریابی هنگامی به خوبی انجام شده است که
(الف) در استراتژی کسب‌وکار ، راه ورود ” ارزش قابل پیشنهاد به مشتری” در سند استراتژی بازاریابی و جایگاه برند دیده شده باشد. بازاریابی زمانی که به خوبی انجام نشده است
(ب) یک لیست بی‌پایان از تبلیغات و ترفیعات فروش است که پایانی ندارد . بازاریابی در قرن بیست و یکم باید به طور وسیع ، اما نه به طور صددرصدی، قابل اندازه‌گیری و هدایت در مسیر اهداف شرکت باشد.
Lisa Buyer :  بازاریابی عبارت است طراحی یک پیام مناسب برای انتقال به فرد مناسب .
پیدا کردن فردی که ارتباط خاصی با محصول یا خدمت شما پیدا نموده یا خواهد نمود.
بازاریابی می‌تواند به صورت یک رویداد ساده تعریف شود
و یا تحت عنوان یک کمپین پیچیده جهانی چند میلیون دلار که ترکیبی از تبلیغات چاپی، دیجیتال، روابط عمومی، شبکه‌های اجتماعی باشد.
برخی از بهترین نتایج بازاریابی از ناشی ساده‌ترین اقدامات است.
ساده نگه‌داشتن استراتژی بازاریابی بهترین استراتژی است.
Heidi Cohen :  در راستای اهداف کسب‌وکار شرکت، بازاریابی با بهره‌گیری از منابع کمیاب به دنبال جذب
مصرف‌کننده  و کسب درآمد است.
تعاریف بازاریابی، بازاریابی را فرآیند ارائه یک محصول یا خدمات به مشتریان نهایی و ارائه خدمات پس از خرید به آنان معرفی میکند.
برای این منظور، استراتژی بازاریابی شامل اهداف کسب‌وکار، مشتریان هدف، استراتژی‌های بازاریابی، تاکتیک‌های بازاریابی و معیارهای مرتبط است.
در تعاریف بازاریابی ، کل فرایند خرید مشتری که شامل تحقیق، تعامل، خرید، خدمات پس از خرید ( ازجمله پشتیبانی با محصولات مکمل و یا وجود شرایط باز پس دادن محصول) را پشتیبانی و مدیریت می‌نماید.
Shennandoah Diaz :   از دید این اندیشمند تعاریف بازاریابی اثر کوچکی بر ارائه‌ خدمات و اثر بزرگی بر مشتری دارد.
درحالی‌که هم‌زمان ارائه‌دهنده خدمات به عنوان یک مشاور و منبع مورد اعتماد مشتری عمل می‌نماید.
تعاریف بازاریابی را برنامه برای آموزش مشتریان و نزدیک شدن به آنان است ،
که سعی دارد بر اساس نیاز مخاطبین و مشتریان ، موجب رضایتشان شود.
بازاریابی خوب یک خیابان دوطرفه است. بازاریابی خوب موجب درک نیاز مشتری و پاسخ صحیح به آن نیاز است.

بازاریابی انگیزشی چیست و نقش آن در رونق کسب و کار

روش‌های متعددی در بازاریابی برای کسب و کار وجود دارد که بسته به نوع مشاغل از آنها استفاده می‌شود.از جمله بازایابی درونگرا، بازاریابی رسانه ا...