ورود به دنیای کسب و کار بدون بـازاریابی محقق نخواهد شد !
مشتری، شریان حیات دنیای کسبوکار است. اگر این شریان به هر علتی قطع شود،
چه تولیدکننده و چه خدمات دهنده، هیچ کدام قادر به ادامهی حیات خود در میان انبوه رقبا نخواهند بود.
از اینرو، صاحبان مشاغل تولیدی و خدماتی همواره با تکیه بر استراتژیهای بازاریابی، سعی در حفظ جریان دائمی این شریان دارند.
استراتژیهای بـازاریابی دارای انواع بسیار متنوعی هستند،که متناسب با مختصات و اهداف هر کسبوکار انتخاب و اجرا شوند،
موجب پایهریزی یک رابطهی سودآور درازمدت با مشتری خواهند شد.
چه تولیدکننده و چه خدمات دهنده، هیچ کدام قادر به ادامهی حیات خود در میان انبوه رقبا نخواهند بود.
از اینرو، صاحبان مشاغل تولیدی و خدماتی همواره با تکیه بر استراتژیهای بازاریابی، سعی در حفظ جریان دائمی این شریان دارند.
استراتژیهای بـازاریابی دارای انواع بسیار متنوعی هستند،که متناسب با مختصات و اهداف هر کسبوکار انتخاب و اجرا شوند،
موجب پایهریزی یک رابطهی سودآور درازمدت با مشتری خواهند شد.
در تعریفی جامع:
بـازاریابی عبارت است از یک استراتژی که توسط یک شرکت در جهت برقراری ارتباط با مشتری ایجاد میگردد.
روند بـازاریابی موجب آگهی مشتری از ویژگیهای مختلف محصولات و خدمات سازمانها است .
برای جذب و جلب نظر مشتری به یک محصول یا خدمت در بازار هدف، شرکتها از روشهای خلاقانه و یا علمی که در منطقه مورد بررسی قرار گرفته شده استفاده میشود تا نسبت به رقبا در جلب توجه مخاطبین از رقبای خود پیشه بگیرند .
بـازاریابی عبارت است از یک استراتژی که توسط یک شرکت در جهت برقراری ارتباط با مشتری ایجاد میگردد.
روند بـازاریابی موجب آگهی مشتری از ویژگیهای مختلف محصولات و خدمات سازمانها است .
برای جذب و جلب نظر مشتری به یک محصول یا خدمت در بازار هدف، شرکتها از روشهای خلاقانه و یا علمی که در منطقه مورد بررسی قرار گرفته شده استفاده میشود تا نسبت به رقبا در جلب توجه مخاطبین از رقبای خود پیشه بگیرند .
در یک تعریف آکادمیک از بازار یابی میتوان این گونه بیان کرد :
بـازاریابی عبارت است از مجموعه ای از روشها و فرآیندها در جهت برقراری ارتباط و انتقال وسیع پیشنهادات ارزشمند به مشتریان کالا و خدمات و جامعه مدنظر.
بـازاریابی عبارت است از مجموعه ای از روشها و فرآیندها در جهت برقراری ارتباط و انتقال وسیع پیشنهادات ارزشمند به مشتریان کالا و خدمات و جامعه مدنظر.
بـازاریابی یکی از مهمترین کارهایی است که یک کسبوکار میتواند برای موفقیت خود انجام دهد.
بـازاریابی نه فقط موجب ایجاد آگاهی از برند میگردد، بلکه موجب افزایش فروش ، رشد کسبوکار و نزدیکی مشتریان سازمان خواهد شد.
بـازاریابی نه فقط موجب ایجاد آگاهی از برند میگردد، بلکه موجب افزایش فروش ، رشد کسبوکار و نزدیکی مشتریان سازمان خواهد شد.
بازاریابی اطلاعاتی در اختیار مخاطبان محصولات و خدماتی قرار میدهد.
اطلاعاتی که در خصوص ارزش ویژگیهای محصول اصلی است.
اطلاعاتی اضافی که مشتریان معمولا میخواهند بدانند.
همچنین کمک مینماید تا تبلیغات در اختیار آگاهی از برند باشد.
اطلاعاتی که در خصوص ارزش ویژگیهای محصول اصلی است.
اطلاعاتی اضافی که مشتریان معمولا میخواهند بدانند.
همچنین کمک مینماید تا تبلیغات در اختیار آگاهی از برند باشد.
بازاریابی به شما کمک میکند که مشتری خود را درک کنید.
در مراحل اولیه چرخه عمر محصول هر کس باید تحقیق بازار را انجام دهد که در آن تقسیمبندی بازار بر اساس روانشناسی، رفتار، جغرافیا یا معیارهای جمعیتشناسی صورت میگیرد.
پس از شناسایی بخشهای بازار و پس از ارزیابی بازار هدف ، محصول یا خدمات شرکت مطابق با مشتریان آن بازار فراهم و ارائه میگردد.
در مراحل اولیه چرخه عمر محصول هر کس باید تحقیق بازار را انجام دهد که در آن تقسیمبندی بازار بر اساس روانشناسی، رفتار، جغرافیا یا معیارهای جمعیتشناسی صورت میگیرد.
پس از شناسایی بخشهای بازار و پس از ارزیابی بازار هدف ، محصول یا خدمات شرکت مطابق با مشتریان آن بازار فراهم و ارائه میگردد.
بـازاریـابــی موجب افزایش فروش میشود . بازاریابی با استفاده از روشهای مختلف موجب جلب نظر مشتری به محصول یا خدمات میگردد.
این کار را میتوان از طریق انواع رسانههای تبلیغاتی ( کانال تبلیغاتی ) انجام داد که عبارت است از :
تبلیغات دهان به دهان ، رسانههای اجتماعی، بازاریابی مستقیم، مطبوعات، رادیو، تلویزیون، برنامههای متنوع فروش،
وبسایت شرکت و کانالهای دیگر که به جذب و متقاعد کردن افراد برای خرید محصول یا خدمات کمک مینمایند.
با استفاده از ترکیبی از این رسانهها، میتوان فروش را افزایش داد که تاثیر مثبت بر سود آوری خواهد داشت.
این کار را میتوان از طریق انواع رسانههای تبلیغاتی ( کانال تبلیغاتی ) انجام داد که عبارت است از :
تبلیغات دهان به دهان ، رسانههای اجتماعی، بازاریابی مستقیم، مطبوعات، رادیو، تلویزیون، برنامههای متنوع فروش،
وبسایت شرکت و کانالهای دیگر که به جذب و متقاعد کردن افراد برای خرید محصول یا خدمات کمک مینمایند.
با استفاده از ترکیبی از این رسانهها، میتوان فروش را افزایش داد که تاثیر مثبت بر سود آوری خواهد داشت.
جذب مشتریان خود با ارائه اطلاعات مربوط به شرکت و محصول جدید ، بسیار مهم است.
این باعث میشود مشتری احساس اهمیت داشتن را از نظر فروشنده را درک کند .
مطالب بیشتر را در وب سایت من دنبال کنید !این باعث میشود مشتری احساس اهمیت داشتن را از نظر فروشنده را درک کند .
امیدوارم من را در بهبود مطالب راهنمایی کنید . از توجه شما به این بلاگ خرسندم . سیدی