دنبال کننده ها

بازاریابی رویدادی

بازاریابی رویدادی از جمله بهترین راهکارهای بازاریابی برای افزایش فروش است .

رمز موفقیت در یک بازاریابی رویدادی شناسایی صحیح مخاطبان هدف و ایجاد تجربه ای است که در خاطر شرکت کنندگان ماندگار شود.
اغلب اوقات مردم به دنبال علتی برای خرید خود هستند و این علت را میتوان با برپایی گردهمایی در مناسبت ها در اختیارشان قرار داد .
کسب و کارها با یافتن فرصت برای تعامل با جمعی از افراد مورد هدف خود، اعم از مشتریان فعلی و خریداران احتمالی می تواند تأثیرات مطلوب و روابط پایداری را با آنها ایجاد کند.
در بهترین حالت، اکثر رویداد های خلاقانه تعاملاتی را خلق می کنند که نه تنها تأثیر مثبت آنی آن ها بر عنوان تجاری منعکس می کند ، بلکه تا مدت ها پس از پایان آن هم آوازه اش بلند خواهد بود.
بازاریابی رویدادی عبارت است از راهکاری تبلیغاتی که شامل ارتباط چهره به چهره بین سازمان و مشتریانشان در گردهمایی های خاصی همانند کنسرت ها، نمایشگاه های فصلی کالا و خدمات و یا مسابقات ورزشی می شود.
در این نوع از بازاریابی، کسب و کارها با برگزاری گردهمایی های سرگرم کننده همچون نمایشگاه ها، رقابت ها و یا مهمانی ها از طریق ارائه رایگان نمونه محصول بطور مستقیم به مشتریان دسترسی پیدا کنند.
این عمل کارآمد خواهد بود چون مصرف کنندگان را در حالی با تجارتشان درگیر میکنند که در محیطی دوستانه و رقابتی قرار می گیرند.

تاثیر بازاریابی رویدادی در ذهن مشتری

بسیاری از برندها از طریق دنیای مجازی ، اینترنت و شبکه های اجتماعی با مشتریان خود در ارتباط هستند.
اطمینان داشته باشید هیچ روش ارتباطی نمی تواند جایگزین ارتباطات رو در رو شود .
بازاریابی رویدادی این امکان را برای سازمان و مشتریان فراهم می کند تا از نزدیک با هم در ارتباط باشید
و مسلما تاثیر بسیار مثبتی در ذهن مشتری خواهد گذاشت.
بازاریابی رویدادی (آفلاین و آنلاین ) روش مناسب تری نسبت به تبلیغات تلویزیونی و سایر شیوه های
بازاریابی و تبلیغات است .
آموزش در رویداد به طرق مختلفی می تواند صورت بگیرد، اگر نحوه استفاده از محصول شما پیچیده است،
می توانید سمینار های مجازی برگزار کنید و نحوه استفاده از آن را آموزش دهید.
یا می توانید غرفه ای در یک نمایشگاه مشهور اجاره کنید و به آموزش کسب و کار خود بپردازید.

چهار اصل در بازاریابی رویدادی

اصل اول : انتخاب ابزار
پیش از هرچیز باید در مورد انتخاب ابزار مناسب در راستای اطلاع رسانی به مخاطب هدف صحبت کنیم.
بازاریابی رویدادی بدون اطلاع رسانی و آگاهی مخاطب های هدف از برگزاری چنین مراسمی خروجی
مناسبی در پی نخواهد داشت.
انتخاب ابزار اطلاع رسانی ارتباط بسیار زیادی به ماهیت مراسم شما دارد.
در حقیقت طیف وسیعی از مراسم ها در زمره مفهوم بازاریابی رویداد محور قرار می گیرد.
بر همین اساس و با توجه به موضوع همایش ابزار، قالب و از همه مهم تر محتوای اطلاع رسانی مدنظر
قرار خواهد گرفت.
مراسم های مربوط به بخش سرگرمی مانند نمایشگاه های سالانه معرفی آخرین دستاوردهای دنیای
بازی های کامپیوتری یکی از بهترین نمونه های بازاریابی رویدادی هستند.
اصل دوم : ایجاد ارتباط
ارائه تجربه ای مطلوب به مشتریان نمایشگاه یا مخاطب های رویدادتان یکی از مهم ترین بخش های این مدل از بازاریابی است.
نخستین گام در این مرحله طراحی سیستمی به منظور معرفی بخش های مختلف همایش به مخاطب هاست.
سهولت استفاده کلید طلایی موفقیت در طراحی سیستم پشتیبانی مشتریان محسوب می شود.
براین اساس راهکارهای گوناگونی پیش روی شما وجود دارد.
نخستین راه حل استفاده از سیستم اطلاع رسانی رادیویی و نمایشی است.
با ضبط یک فایل صوتی و تصویری و تقسیم بندی آن به بخش های کوچک در زمانبندی مشخص به
مخاطب اطلاعات موردنیاز را منتقل خواهد کرد.
یکی از راهکارهای کم هزینه برای ایجاد بازاریابی رویدادی طراحی اپلیکیشین های تلفن همراه است.
براین اساس اپلیکیشن سازمان علاوه بر ارائه اطلاعات صوتی به مخاطب فیلم ها و متن های جانبی
را نیز به نمایش خواهد گذاشت .
امروزه طراحی سایت هایی با امکانات گسترده به منظور اطلاع رسانی به مخاطب های مراسم ها به
اقدامی کاملاً معمولی تبدیل شده است.
هزینه های پایین طراحی چنین سایت هایی به همراه سهولت بیشتر برای کاربران از جمله عوامل استقبال
پرتعداد شرکت ها از این پلتفرم است.
اصل سوم : ایجاد جذابیت
یک همایش بدون حضور مخاطب قابل تصور نیست.
بر همین اساس بحث تبلیغات همیشه یکی از اجزای جدانشدنی عرصه بازاریابی رویداد محور محسوب می شود.
در این زمینه عرصه تبلیغات را به دو دسته محیطی و مجازی تقسیم کرده ام.
عرصه محیطی شامل بیلبوردها، تبلیغات مطبوعاتی و عرصه بازاریابی چهره به چهره می شود.
در این بخش استفاده از بیلبوردها در نزدیکی محل برگزاری همایش ضروری به نظر می رسد.
در واقع این شیوه ای کاربردی به منظور جلب نظر مخاطب های بی اطلاع از مراسم تان است.
بدون شک اگر با تبلیغ برگزاری همایشی مواجه شویم که به موضوعش علاقه مند هستیم، در صورت نزدیکی به محل برگزاری حتماً در آن شرکت خواهیم کرد.
در بحث تبلیغات مجازی توان تأثیرگذاری شبکه های اجتماعی مدنظر است.
به عنوان مثال در اینستاگرام و توییتر با استفاده هوشمندانه از کلید واژه ها امکان جلب مخاطب در مقیاسی بسیار وسیع وجود دارد.
همچنین این فضا فرصتی برای معرفی اجمالی همایش و نمایش پشت صحنه فرآیند آماده سازی را به شما خواهد داد.
اصل چهارم : حضور در دستان مخاطب
بیشتر کنفرانس ها در ابتدای مراسم پکیج هایی شامل برگه فهرست سخنرانی ها، هدیه ها و همچنین معرفی کسب و کارشان در اختیار شرکت کنندگان قرار می دهند.
خلاقیت شما در ارائه محتوای جذاب به همراه این جعبه ها در خلق تجربه ای لذت بخش برای مخاطب تأثیر انکارناپذیری دارد.

نقش بازاریابی رویداد در اذهان

رویدادها خاطره ساز هستند.
رویدادها نقش اساسی در اعتماد سازی ایفا میکنند.
مشتری به برندهایی که از نزدیک با آن ها آشنا میشود بیشتر اعتماد می کنند .
اعتماد باعث می شود که تعداد مشتریان شما روز به روز افزایش پیدا کند .
ارتباط ناشی از رویداد ها وفاداری مخاطبین را افزایش میدهد و  مشتریان وفادار بهترین مبلغان برند شما خواهند بود .
رویداد ها میتوانند ایجاد کننده پیام های جدید بازاریابی متناسب با برنامه های لحظه ای شما باشند .
رویداد ها موجب پیدایش خلاقیت در ایده های بازار یابی میشوند .
مخاطبین در موقعیت های گوناگون در انتظار پیام های بازاریابی شما میمانند .
رویدادها به سازمان ها کمک می کنند تا نسبت به محصولات و برند ها درک بهتری داشته باشند .

وب سایت شخصی محمدرضاسیدی

بازاریابی انگیزشی چیست و نقش آن در رونق کسب و کار

روش‌های متعددی در بازاریابی برای کسب و کار وجود دارد که بسته به نوع مشاغل از آنها استفاده می‌شود.از جمله بازایابی درونگرا، بازاریابی رسانه ا...