بازاریابی معلول از تکمیل فرایند فروش
بازاریابی علت محور بر مبنای عللی پیش میرود که از سوی مشتریان و نیز خود یک برند، درخور توجه تلقی میشوند. شناسایی این علل نیازمند دانش درون سازمانی پیرامون حوزههای هدف کسبوکار مربوطه است.
بازاریابی علت محور رویکردی به بازاریابی است که در صورت اجرا در یک سازمان یا مجموعه از یک دلیل حمایت
کرده یا به صورت عمومی خودش را مرتبط با یک دلیل میشناسد.
بازاریابی علت محور رویکردی به بازاریابی است که در صورت اجرا در یک سازمان یا مجموعه از یک دلیل حمایت
کرده یا به صورت عمومی خودش را مرتبط با یک دلیل میشناسد.
بازار یابی علت محور را نوعی از بازاریابی پس از فرایند میتوان تعریف کرد به این گونه که پس ایجاد چرخه فروش سازمان جهت ایجاد رضایت مشتری ، خریدار را در بخشی از سود حاصل شریک خواهد کرد .
این سبک بازاریابی یکی از سبک های دیرین در بازار یابی به شمار میرود .
این سبک بازاریابی یکی از سبک های دیرین در بازار یابی به شمار میرود .
کاربردهای بازاریابی علت محور
اگرچه بررسی ما در راستای منافع اقتصادی فرایند های بازاریابی میباشد ولیکن در خصوص این سبک از بازاریابی باید
اشاره کرد که این نوع بازار یابی در بهبود مسئولیت اجتماعی نیز کاربرد گسترده ای دارد .
۱- ارائه طرح هایی جهت حمایت از یک فرایند اجتماعی که جامعه را به تکامل سوق دهد را میتوان از جمله
این سبک از بازار یابی دانست .
۲- ارائه پیشنهاد های جذاب به بازار در قبال خدماتی که پس از خرید محصول یا ارائه خدمات از سوی فروشنده
دریافت میکنند را از مورد اقتصادی بازار یابی علت محور میتوان به شمار آورد .
اشاره کرد که این نوع بازار یابی در بهبود مسئولیت اجتماعی نیز کاربرد گسترده ای دارد .
۱- ارائه طرح هایی جهت حمایت از یک فرایند اجتماعی که جامعه را به تکامل سوق دهد را میتوان از جمله
این سبک از بازار یابی دانست .
۲- ارائه پیشنهاد های جذاب به بازار در قبال خدماتی که پس از خرید محصول یا ارائه خدمات از سوی فروشنده
دریافت میکنند را از مورد اقتصادی بازار یابی علت محور میتوان به شمار آورد .
مثال هایی از بازاریابی علت محور
برای یک مثال اجتماعی میتوان به برنامه کمپین های محیط زیست اشاره کرد که در شمال کشور زیاد به چشم میخورد:
۱- برای پاک سازی سواحل ، جنگل ها بنر هایی مشاهده میشود ” که برای حفاظت از خانه خود در جمع آوری زباله
از دامن طبیعت ما را یاری بخشید !”
این پیام به بیننده جهت بهره برداری از منافع طبیعت پاک معلول مشارکت اجتماعی عامه جامعه خبر میدهد .
در اصل جامعه در منافع حاصل از این اقدام شریک است و اگر این پیام عملی نگردد متناسباً سودی حاصل نخواهد شد.
۱- برای پاک سازی سواحل ، جنگل ها بنر هایی مشاهده میشود ” که برای حفاظت از خانه خود در جمع آوری زباله
از دامن طبیعت ما را یاری بخشید !”
این پیام به بیننده جهت بهره برداری از منافع طبیعت پاک معلول مشارکت اجتماعی عامه جامعه خبر میدهد .
در اصل جامعه در منافع حاصل از این اقدام شریک است و اگر این پیام عملی نگردد متناسباً سودی حاصل نخواهد شد.
۲- با تحویل ۵۰ بطری نوشابه خالی یک بطری نوشابه پر دریافت نمایید !
این پیام که اهداف مختلفی را دنبال میکند به بیننده سودی را ارمغان میدهد که عملا او را به جمع آوری محصولات
قابل بازیافت و آلاینده محیط زیست ترغیب میکند و همچنین خوراک اولیه چرخه تولید ظروف نوشابه را برای تولید
کنندگان تامین مینماید .
این پیام که اهداف مختلفی را دنبال میکند به بیننده سودی را ارمغان میدهد که عملا او را به جمع آوری محصولات
قابل بازیافت و آلاینده محیط زیست ترغیب میکند و همچنین خوراک اولیه چرخه تولید ظروف نوشابه را برای تولید
کنندگان تامین مینماید .
۳- با خرید محصول مشخصی از یک برند به تعداد خاص ، درصد مشخص تخفیف دریافت میکنید !
این سیاست فروش که مدت زمان زیادی است که در میان عمده فروشان کالا به چشم میخورد نوعی بازاریابی علت
محور است .
این پیام به خریدار سودی را پیشنهاد میدهد که در مقابل یک عمل مشخص از سوی او محقق میشود .
مطالب بیشتر را در وب سایت من دنبال کنید !این سیاست فروش که مدت زمان زیادی است که در میان عمده فروشان کالا به چشم میخورد نوعی بازاریابی علت
محور است .
این پیام به خریدار سودی را پیشنهاد میدهد که در مقابل یک عمل مشخص از سوی او محقق میشود .
امیدوارم من را در بهبود مطالب راهنمایی کنید . از توجه شما به این بلاگ خرسندم . سیدی