بازاریابی محدود به فرایند بازاریابی در جامعه محدودی از مخاطبین اطلاق میگردد
بازاریابی محدود که در تعاریف به CRM نیز نام گذاری شده است بخشی از مدیریت ارتباط با مشتری یا ( Customer Relationship Management ) میباشد و به اشتباه از نام CRM برای تعریف این نوع از بازار یابی استفاده شده است !
در پاره ای از تعاریف بازار یابی محدود را تمرکز اهداف بازاریابی از طریق ادوات الکترونیکی و تجهیزات ارتباطی همچون تلفن همراه بر روی مخاطبین یک محدوده جغرافیایی یا محدوده فرهنگی معرفی میکند .
هدف بازاریابی محدود، مدیریت ارتباط با مشتریان می باشد که با ارائه راهکار یکپارچه سازی امور در افزایش فروش به جامعه محدود مخاطبین ، حفظ و افزایش وفاداری مشتری، جذب مشتریان بالقوه میباشد .
این نوع از بازار یابی از پارامتر های متغیر کمتری در طراحی استراتژی برخوردار است .
این نوع از بازار یابی از پارامتر های متغیر کمتری در طراحی استراتژی برخوردار است .
شاید لازم باشد در اینجا تفاوت بازاریابی محدود و CRM با متذکر شویم :
( Customer Relationship Management ) یا CRM یا مدیریت ارتباط با مشتری یک فرایند کامل از چندین چرخه
بازار یابی میباشد که از جذب تا نگهداشت مشتری برنامه هایی را تدوین و اجرا میکند
CRM در تکنولوژی روز مجموعه نرم افزارهایی است که به اتوماسیون بازاریابی، فروش و خدمات کمک می کند؛
CRM با این تعریف، تا حد زیادی به حوزه ی تکنولوژی نزدیک می شود.
بازار یابی میباشد که از جذب تا نگهداشت مشتری برنامه هایی را تدوین و اجرا میکند
CRM در تکنولوژی روز مجموعه نرم افزارهایی است که به اتوماسیون بازاریابی، فروش و خدمات کمک می کند؛
CRM با این تعریف، تا حد زیادی به حوزه ی تکنولوژی نزدیک می شود.
بخش دیگری از فعالان حوزه مدیریت، تاکید دارند که CRM نگرشی با تاکید بر ایجاد، حفظ و توسعه و تعمیق
رابطه با مخاطبین و مشتریان میباشد.
در این نگرش، ممکن است از تکنولوژیهای روز استفاده بشود یا نشود.
رابطه با مخاطبین و مشتریان میباشد.
در این نگرش، ممکن است از تکنولوژیهای روز استفاده بشود یا نشود.
به منظور ارائه بهترین خدمات و پاسخگویی به مشتریان توسط نرم افزار CRM می توانید به تمام اطلاعات
مخاطبین دسترسی سریع و آسان داشته باشید.
مدیران و کاربران ضمن راهبری وظایف و نظارت بر گردش درخواست ها می توانند از پیشروی مطلوب وظایف خود مطلع شوند.
یکی دیگر از ویژگی های نرم افزار CRM، امکان ثبت عملیات فروش و اعمال سیاست های کنترل امور مالی می باشد که در نتیجه آن، برنامه ریزی، پیگیری فرصت فروش و افزایش نرخ تبدیل فرصت به مشتری را مسیر می نماید.
مخاطبین دسترسی سریع و آسان داشته باشید.
مدیران و کاربران ضمن راهبری وظایف و نظارت بر گردش درخواست ها می توانند از پیشروی مطلوب وظایف خود مطلع شوند.
یکی دیگر از ویژگی های نرم افزار CRM، امکان ثبت عملیات فروش و اعمال سیاست های کنترل امور مالی می باشد که در نتیجه آن، برنامه ریزی، پیگیری فرصت فروش و افزایش نرخ تبدیل فرصت به مشتری را مسیر می نماید.
CRM یک راهکار جامع جهت مدیریت چرخه های کاری، سفارشی سازی فرآیندهای سازمانی می باشد.
نیاز به وجود سیستمی یکپارچه جهت واکنش سریع به شرایط درحال تغییر میباشد.
نیاز به وجود سیستمی یکپارچه جهت واکنش سریع به شرایط درحال تغییر میباشد.
با توجه به توضیحات فوق متوجه میشویم ( Close Range Marketing ) بازاریابی محدود یک فرایند بازاریابی است
در صورتی که CRM مخفف عبارت ( Customer Relationship Management ) مجموعه فرایند هایی در راستای
تحقق هدف فروش میباشد .
مطالب بیشتر را در وب سایت من دنبال کنید !در صورتی که CRM مخفف عبارت ( Customer Relationship Management ) مجموعه فرایند هایی در راستای
تحقق هدف فروش میباشد .
امیدوارم من را در بهبود مطالب راهنمایی کنید . از توجه شما به این بلاگ خرسندم . سیدی