دنبال کننده ها

بازاریابی فراخوان عمل

بازاریابی فراخوان عمل نوعی فرایند بازاریابی در فضای مجازی بشمار میرود !

بازاریابی فراخوان عمل ( Call to Action ) که با اختصار (  CTA ) هم معرفی میشود، روشی پیچیده جذب مخاطب و تبدیل او به مشتری است .
بازاریابی فراخوان عمل با بازاریابی با اصل محدودیت در بسیاری از موارد اشتباه میشود که با تشریح ویژگی های آن سهی بر مرتفع کردن این ابهام داریم .
بازاریابی فراخوان عمل، یکی از اقدامات کلیدی جذب مخاطب بلقوه است و باید در همه فنون بازاریابی دیجیتال مانند ایمیل مارکتینگ، شبکه های اجتماعی، مطالب تالار های گفتگو ، تبلیغات لینک دار ، … و غیره استفاده شود.

بازاریابی فراخوان عمل در نگاهی گذرا :

به پیام هایی که در قالب  انواع بنر، کلید، لینک و یا هر بخش دیگری در وب‌سایت که مخاطب را به انجام کاری ترغیب میکند فراخوان عمل گفته میشود.
خواه کاربر به خرید محصول و یا خدمات تشویق شود و یا ترغیب شود اطلاعات خود را جهت ثبت نام یا عضویت در اختیار شما قرار دهد و یا هر پیام بازار یابی که مخاطب را ملزم به پاسخ نماید همگی عرف بازاریابی فراخوان عمل میباشد.
یقیناً شما در جستجو های فضای مجازی با بنر ها یا لینک هایی برخورد کرده اید که  از شما دعوت میکنند عضو شوید و در قبال آن از مطلبی یا کتابی به ریگان استفاده کنید .
یا در بنری به شما پیشنهاد میشود با خرید یک محصول مشخص در مدت زمان مشخص از درصد تخفیفی برخوردار شوید.
یا حتی با درج عناوین تحریک کننده برای مخاطب وی را به کلیک یک لینک هدایت میکنند .

بازاریابی فراخوان عمل در بازاریابی اینترنتی

بازاریابی فراخوان عمل بخشی از بازاریابی اینترنتی و بازاریابی دیجیتال به شمار میرود و فقط سعی دارد تا مخاطب را به سایت شما یا مسیری که شما هدف دارید راهنمایی کند و هیچ تضمین نتیجه ای را در برندارد .
از این رو معمولا این سبک از بازاریابی با سبک های دیگر بازار یابی همراه میگردد مثلا سبک بازاریابی با اصل محدودیت و یا بازاریابی شرطی و …. که نرخ موفقیت را در فرایند بازار یابی بالا میبرد .
اگرچه بازاریابی فراخوان عمل به تنهایی در از درصد موفقیت بالایی برخوردار نیت ولیکن امروزه شاهد پیامهای جذابی در این سبک بازاریابی شده ایم که مخاطب را مجاب به سود رسانی به سازمان کرده است .
متناسبا هرچه سهم پیام های هدایت شده به جامه آماری بیشتر شود سهم موفقیت در هدف بالا میرود .
یکی از کاربرد های گسترده بازاریابی فراخوان عمل در سئو سایت ها میباشد که نرخ بازدید را افزایش میدهد و اگر پیام درستی تعریف شده باشد میتواند به رنکینگ شخصیت مجازی ( سایت ) کمک کند .

مزایای استفاده از بازاریابی فراخوان عمل

۱- همچون سایر بازاریابی های تحت وب هزینه پایین نسبت به بسیاری از بازاریابی های دیگر دارد
۲- جذاب و خلاقانه است و شما را از سایر تبلیغات متمایز میسازد .
۳- صرفاً یک تبلیغ نیست و هدف مشخصی را دنبال میکند .
۴- اطلاعات آماری خوبی از سلایق و علایق مخاطبین به شما منتقل میکند .
۵- با معرفی خدمات و محصولات شما در محیط های گوناگون به برند سازی کمک میکند .

معایب استفاده از بازاریابی فراخوان عمل

۱- نیاز به روانشناسی جامعه برای تهیه پیام بازاریابی دارد .
۲- باید حاوی نوآوری ، خلاقیت و جذابیت باشد .
۳- اگر از کیفیت لازم برخوردار نباشد باید با سایر برنامه های بازاریابی موازی اجرا شود .

عواملی که به شما در تهیه یک بازاریابی فراخوان عمل کمک خواهد کرد :

۱- از افعال ترغیب‌کننده به عمل استفاده کنید.

دانلود کنید؛ خرید کنید؛ تماس بگیرید. این افعال که تحریک‌کننده هستند، جزء بهترین دست از افعال برای طراحی فراخوان‌های مناسب بشمار میروند.

۲- بر ضرورت انجام دادن تمرکز کنید.

۲۰دقیقه به خاتمه زمان ثبت نام ؛ موجودی در پیشنهاد ویژه ۵ عدد ؛ فقط آقایان حق خرید دارند ؛ پیام های رایج برای ایجاد ضرورت در تداوم روند برای مخاطب میباشد .

۳- بر نگارش پیام تاکید کنید .

چون هدف جلب توجه مخاطب و انتقال حس الزام ، اجبار یا هر حسی که او را به دنبال کردن پیام مجاب کند است و انتقال پیام لفظی مقدور نیست از کاراکتر هایی همچون تعجب ، سوال و …… برای انتقال هرچه بهتر منظور استفاده کنید .

۴- بر مزایای حاصل از استفاده پیشنهاد تمرکز کنید.

قیمت این پکیج در مارکت ( A )ریال است و شما آن را رایگان دریافت مینمایید ! ؛ با بهره مندی از خدمات ما سرمایه خود را در مدت یک سال دو برابر کنید! ؛ با عضویت از این طریق خدمات را درب منزل خود بدون هزینه ایاب و ذهاب دریافت نمایید! و شاید ده ها مثال دیگر که خود شما دیده باشید

۵- پیام شما واقعی ، عملیاتی و با کمترین ریسک هزینه قابل تست باشد.

پیام متعددی در فضای مجازی گسترش یافته است که چون بیشتر فریب اذهان کاربران وب را در برداشته است اطمینان مخاطبین وب را نسبت به پیام های بازاریابی حساس کرده است از این رو پیامی واقعی را که قدرت اجرای آن برای سازمان مقدور است به عنوان هدف این نوع بازاریابی انتخاب کنید .
مطالب بیشتر را در وب سایت من دنبال کنید !
امیدوارم من را در بهبود مطالب راهنمایی کنید .
از توجه شما به این بلاگ خرسندم .
محمد رضا سیدی

بازاریابی انگیزشی چیست و نقش آن در رونق کسب و کار

روش‌های متعددی در بازاریابی برای کسب و کار وجود دارد که بسته به نوع مشاغل از آنها استفاده می‌شود.از جمله بازایابی درونگرا، بازاریابی رسانه ا...