دنبال کننده ها

ایمیل مارکتینگ


ایمیل مارکتینگ بهره برداری از ابزار پر سرعت جهت توسعه روابط با مخاطبین است !

ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی ایمیلی که خیلی از افراد آن را با ارسال ایمیل گروهی اشتباه میگیرند، یکی از روشهای پربازده بوده و در دنیای دیجیتال دارای اهمیت بسیاری است.
ایمیل مارکتینگ بخشی از بازاریابی اینترنتی است که متشکل از بازاریابی آنلاین از طریق وب سایت ها،رسانه های اجتماعی، وبلاگ ها و غیره است.
بازاریابی ایمیلی به کسب و کارها اجازه می دهد تا مشتریانشان را آگاه نگه دارند و پیام های بازاریابی را برای مشتریانشان سفارشی نمایند.

سفارشی سازی در ایمیل مارکتینگ

امکانی که ایمیل مارکتینگ در اختیار سازمان ها قرار میدهد این است که متناسب با تنوع در مخاطبین خود میتواند انعطاف پذیر باشد .
سازمان ها میتوانند با گروه بندی مخاطبین بر اساس جنسیت ، سن ، زمینه کاری و هر ویژگی فردی
پیام بازاریابی خاصی را ارسال نمایند .
این شیوه بازاریابی به کسب و کار کمک می کند رابطه با مشتری را در گذر زمان توسعه داده و حفظ نماید که به افزایش فروش و افزایش وفاداری مشتری کمک خواهد کرد.

مزایای ایمیل مارکتینگ

بازاریابی ایمیلی نوعی از بازاریابی است که برای عملیاتی شدن نیاز به تحقیقات بازار گسترده ای وجود ندارد و سازمان ها به دور از مقیاس خود به سادگی میتوانند از این شیوه بهره برداری کنند .
این شیوه بازار یابی بسیار کم هزینه تر از شیوه های دیگر بازار یابی است و با کمی دانش فنی قابل توسعه میباشد .
سرعت این نوع بازار یابی در اطلاع رسانی بسیار بالا است و مخاطب را از برنامه و هدف شما آگاه میسازد .
دیگر مزایای این شیوه بازار یابی مستمر بودن آن میباشد که مشتریان بلقوه را همواره برای خرید با سازمان
همراه میسازد .
مزیت بزرگ ایمیل مارکتینگ در مقایسه با رسانه های اجتماعی این است که خریداران بالقوه و مشتریان به احتمال بیشتری ایمیل را می بینند.
به طور ایده آل، بازاریابی ایمیلی باید همگام با رسانه های اجتماعی همراه باشد .
با توجه به گسترش شبکه های اجتماعی هنوز ایمیل از درجه محبوبیت بالایی برخوردارست ولی برای پوشش حد اکثری سلایق مخاطبین خود بهتر است کانال ها ارتباطی خود در شبکه های اجتماعی خود را در ایمیل خود معرفی کنید .
بازاریابی ایمیلی می تواند درآمد شما را به میزان قابل توجهی افزایش دهد، اگر آن را به درستی انجام دهید.
این روشی عالی برای مجبور کردن افراد به بازدید از وب سایت یا وبلاگ شما است. ترافیک بیشتر معمولا به معنا درآمد بیشتر است.

بایدهای ایمیل مارکتینگ

شناسایی بازار هدف : این اصل که در همه بازاریابی ها باید به آن توجه داشت ایجاد هدف برای اجرای چرخه بازاریابی است .
متناسب با محصول ، خدمات و یا هدفی که دارید جامعه هدف را برای خود شناسایی کنید تا با توجه به بررسی نقطه نظرات آن بتوانید تحلیل درستی در ارتقای برنامه بازار یابی خود داشته باشید .
شناسایی مخاطبین بلقوه : در ایمیل مارکتینگ تصور بر آن است که بانک ایمیل هایی تهیه و بر روی آن برنامه بازار یابی اعمال شود که یکی از متداول ترین اشتباهات این سبک بازار یابی است .
اگر به دنبال اجرایی شدن هدف بازاریابی خود هستید و انتظار بهره برداری از آن را دارید خود شما باید شروع به جمع آوری ایمیل های فعال باشید .
با ایجاد پست ها ، فرم های نظر سنجی ، ارتباط با مشتریان قدیمی و …. میتوانید از مخاطبین خود در ارائه ایمیل دعوت کنید و باور داشته باشید هر ایمیل که از این طریق بدست می آید از ۱۰۰ ها ایمیلی که میخرید بهتر است چون مخاطب شما خود از ارتباط با شما رضایت دارد و شاید این ارتباط را برای خود مفید میداند پس بهتر به پیام هایی که از طریق ایمیل برایش ارسال خواهید کرد واکنش نشان میدهد .
تدوین پیام : یکی از چالش های ایمیل مارکتینگ تهیه مطالبی و موضوعات ی میباشد که ارزش مطالعه را برای مخاطب داشته باشد
مطالب نباید بگونه ای فریبنده و غیر واقعی باشد ، از تکرار مطالب تبلیغاتی خودداری کنید ، تمام ایمیل ها نباید با مضامین فروش ارسال شود ،…
از ایمیل ها برای برقراری ارتباط با مشتریان از طریق به اشتراک گذاری تخصص خود و یا دیگران استفاده کنید،به آن ها نکات و بینش هایی بدهید که برایشان ارزشمند است. اطلاعاتی را به اشتراک بگذارید که به آن ها این امکان را می دهد بیشتر درباره شما و شرکتتان، در صورت علاقمند بودن، بدانند.
زمان بندی پیام : در ایمیل مارکتینگ شما هیچ محدودیتی برای ارسال پیام های بازاریابی ندارید ولی بهتر است یک تقویم ارسال برای خود ایجاد کنید .
در تحقیقات به عمل آمده مشاهده شده است که در دو ساعت اول پس از ارسال ایمیل بیش از ۸۰% از مخاطبین ایمیل ها را مشاهده میکنند و با گذشت زمان این درصد کاهش می یابد .
بهتر است ساعاتی را انتخاب کنید که احتمال بازدید ایمیل شما بالا باشد . روز های مشخصی را انتخاب کنید که مخاطبین با گذشت زمان در آن زمان به دریافت ایمیل شما عادت کرده باشند .
اگر موضوعات متنوعی برای ارسال دارید روز های ویژه ای را به آن اختصاص دهید مثلا شنبه ها ایمیل خبری ارسال کنید ، دو شنبه ها ایمیل تبلیغاتی و پنج شنبه ها ایمیل آموزشی .
امیدوارم من را در بهبود مطالب راهنمایی کنید .
از توجه شما به این بلاگ خرسندم .
سیدی

بازاریابی انگیزشی چیست و نقش آن در رونق کسب و کار

روش‌های متعددی در بازاریابی برای کسب و کار وجود دارد که بسته به نوع مشاغل از آنها استفاده می‌شود.از جمله بازایابی درونگرا، بازاریابی رسانه ا...