بازاریابی بشارتی ، توزیع اطلاعات و مفاهیم مرتبط با سازمان با توصیه و پیشنهاد مشتریان میباشد .
بازاریابی بشارتی ، شبیه به بازاریابی دهان به دهان است با این تفاوت که پیامی را شرکت برای انتشار به مشتریان خود نمیدهد . در بازاریابی بشارتی ، شرکت فقط می بایست میزان مشتریان حامی برند خویش را افزایش دهد.
مشتریان ویژگی های محصول یا خدمات که تجربه شخصی است را ترویج می دهند و برای سازمان بازاریابی میکنند .
بسیاری از سازمان ها علاقمند هستند تا با درک روابط مصرف کننده و برند های خود ، بتوانند
رفتارهایی که برای سازمانشان سودمند است را پرورش و تشویق نمایند.
به همین منظور سازمان ها توجه خود را بر گروه کوچکی از مصرف کنندگان که معرفی کننده برند
خوانده می شوند متمرکز نموده اند.
رفتارهایی که برای سازمانشان سودمند است را پرورش و تشویق نمایند.
به همین منظور سازمان ها توجه خود را بر گروه کوچکی از مصرف کنندگان که معرفی کننده برند
خوانده می شوند متمرکز نموده اند.
معرفی کنندگان برند، علاقه شدیدی به برند شرکت دارند و به طور فعالی به تبلیغ در مورد آن
می پردازند و تجربیات مثبت خود در رابطه برند را با دیگران به اشتراک می گذارند،
آن ها با کاهش حس ابهام دیگران را برای استفاده از برند و تجربه کردن آن تشویق می نمایند
و حتی تلاش می کنند افراد را از مصرف برندهای رقیب منصرف نمایند.
می پردازند و تجربیات مثبت خود در رابطه برند را با دیگران به اشتراک می گذارند،
آن ها با کاهش حس ابهام دیگران را برای استفاده از برند و تجربه کردن آن تشویق می نمایند
و حتی تلاش می کنند افراد را از مصرف برندهای رقیب منصرف نمایند.
مصرف کنندگان پرشور و برونگرا به احتمالی زیاد مبلغان و معرفی کنندگان برندهای خود هستند.
معرفی کنندگان و مبلغان برند نه تنها برند را عاشقانه تبلیغ می کنند بلکه تعهد خود را با تکرار
خرید برند نشان می دهند؛
بنابراین وفاداری به برند دل بستگی عاطفی به برند و نیت تکرار خرید برند تعریف می شود و
این هدفی است که بازاریابی بشارتی آن را دنبال میکند .
معرفی کنندگان و مبلغان برند نه تنها برند را عاشقانه تبلیغ می کنند بلکه تعهد خود را با تکرار
خرید برند نشان می دهند؛
بنابراین وفاداری به برند دل بستگی عاطفی به برند و نیت تکرار خرید برند تعریف می شود و
این هدفی است که بازاریابی بشارتی آن را دنبال میکند .
بازاریابی بشارتی گاهی اوقات با بازاریابی رابطه مند اشتباه گرفته می شود. درحالی که در
برنامه های رابطه ای مشوق هایی در قالب پول یا محصولات ارائه می شود ولی در بازاریابی
بشارتی مشتریان از روی اعتقاد خالص نه برای دریافت کالا یا پول به توصیه و جذب مشتریان
جدید می پردازند .
برنامه های رابطه ای مشوق هایی در قالب پول یا محصولات ارائه می شود ولی در بازاریابی
بشارتی مشتریان از روی اعتقاد خالص نه برای دریافت کالا یا پول به توصیه و جذب مشتریان
جدید می پردازند .
برای بازاریابی بشارتی مثال های زیادی میتوان نقل کرد ولی شاید آنچه امروزه به واژه لاکچری در میان جوانان رونق گرفته و استفاده از برند های خاص میباشد نوعی از بازاریابی بشارتی در جامعه ما است .
در بسیاری از کشور های دنیا برند اپل از محبوبیت بالایی برخوردار است و این سوال مطرح میشود آیا فقط به دلیل کیفیت و یا تنوع از این حجم استقبال برخوردار است ؟
یقینا میتوان محصول با کیفیت تر یا محصولات متنوع تر را در برند های دیگر مشاهده کرد . جواب سوال مطرح شده را میتوان در تاثیر بازاریابی بشارتی برای این برند دید .
یقینا میتوان محصول با کیفیت تر یا محصولات متنوع تر را در برند های دیگر مشاهده کرد . جواب سوال مطرح شده را میتوان در تاثیر بازاریابی بشارتی برای این برند دید .
در صورت تمایل میتوانید مطالب بیشتر را در وب سایت من دنبال کنید !
امیدوارم من را در بهبود مطالب راهنمایی کنید .
از توجه شما به این بلاگ خرسندم .
سیدی
از توجه شما به این بلاگ خرسندم .
سیدی