بازاریابی تراکنشی را یک رویکرد یکطرفه و استثماری از بازار یابی ارتباطی باید دانست !
بازاریابی تراکنشی با هدف تعامل و ایجاد یک معامله اقتصادی به نفع سازمان شکل میگیرد .
در این نوع بازار یابی هدف کلیه جامعه آماری بازار است بدون در نظر گرفتن تکرار .
این نوع بازار یابی بر مبنای کنترل مخاطبین از راه دور برنامه ریزی میشود .
بازاریابی تراکنشی بیشتر قانون محور مدیریت میشود تا رابطه محور .
تمرکز بازاریابی تراکنشی محصول محور و سود محور است .
در این نوع بازار یابی هدف کلیه جامعه آماری بازار است بدون در نظر گرفتن تکرار .
این نوع بازار یابی بر مبنای کنترل مخاطبین از راه دور برنامه ریزی میشود .
بازاریابی تراکنشی بیشتر قانون محور مدیریت میشود تا رابطه محور .
تمرکز بازاریابی تراکنشی محصول محور و سود محور است .
یکی از اشتباهاتی که بسیاری از کارآفرینان و مدیران کم تجربه مرتکب میشوند، آن است که تنها به دنبال
یک بار فروش به هر مشتری هستند .
یعنی به جای اینکه یک رابطه مستمر با مشتریان ایجاد نمایند، نادیده گرفتن بازاریابی ارتباطی و نگاه کاملا
تراکنشی به کسب و کار دارند .
یک بار فروش به هر مشتری هستند .
یعنی به جای اینکه یک رابطه مستمر با مشتریان ایجاد نمایند، نادیده گرفتن بازاریابی ارتباطی و نگاه کاملا
تراکنشی به کسب و کار دارند .
لازم به توجه است که دیدگاه معاملات تراکنشی صرفا از سوی فروشندگان نیست و پاره ای از خریداران
( مخاطبین ) همین دیدگاه را در معاملات دنبال میکنند .
( مخاطبین ) همین دیدگاه را در معاملات دنبال میکنند .
با فرض آنکه سهم معاملات در بازاریابی تراکنشی ۷۰% کل سهم معاملات سازمان را شامل میشود و ۳۰%
دیگر از معاملات حاصل از بازاریابی هایی همچون بازار یابی رابطه ای میباشد .
نمیبایستی به موفقیت بازاریابی تراکنشی باور داشت چون هزینه های این نوع از بازار یابی مستقیماً صرف
معاملات میشود و درصد سود آوری را کاهش میدهد .
در ضمن هیچ تضمینی برای تکرار معاملات وجود ندارد چه بسا چون رضایت مشتری جای خود را به رضایت سازمان
داده است ضد تبلیغ نیز از سوی مشتری ایجاد شود .
دیگر از معاملات حاصل از بازاریابی هایی همچون بازار یابی رابطه ای میباشد .
نمیبایستی به موفقیت بازاریابی تراکنشی باور داشت چون هزینه های این نوع از بازار یابی مستقیماً صرف
معاملات میشود و درصد سود آوری را کاهش میدهد .
در ضمن هیچ تضمینی برای تکرار معاملات وجود ندارد چه بسا چون رضایت مشتری جای خود را به رضایت سازمان
داده است ضد تبلیغ نیز از سوی مشتری ایجاد شود .
در صورتی که در بازاریابی هایی همچون بازار یابی ارتباطی اگر چه سهم معاملات از کل کمتر است ولی سود
بیشتر خواهد بود .
بیشتر خواهد بود .
در شرایط دشوار اقتصادی سازمان ها با کمترین هزینه در بازار های رابطه ای میتوانند امید به ایجاد چرخه معامله
داشته باشند .
داشته باشند .
با توجه به موارد فوق باید به این نکته توجه داشت که بازاریابی تراکنشی با تلفیق در بازاریابی رابطه ای میتواند یک برنامه بازاریابی جامع تری را برای سازمان ایجاد نماید .
امیدوارم من را در بهبود مطالب راهنمایی کنید .
از توجه شما به این بلاگ خرسندم .
محمد رضا سیدی
از توجه شما به این بلاگ خرسندم .
محمد رضا سیدی