دنبال کننده ها

بازاریابی روابط عمومی

بازاریابی روابط عمومی ، از جمله پراهمیت ترین استراتژی  های بازاریابی است !

بازاریابی روابط عمومی یک فرایند بازاریابی دو طرفه با مخاطب به شمار میرود .
تبلیغات یک ارتباط یک طرفه است. در تبلیغات شما می‌توانید با مشتری رابطه برقرار کنید؛ ولی او
نمی‌تواند چیزی بگوید و روابط عمومی هدفش پر کردن این خلأ موجود در تبلیغات است.
در موارد بسیاری بازاریابی  و روابط عمومی با یکدیگر تعامل دارند. اما تمرکز اصلی بازاریابی بر روی
محصولات و تمرکز روابط عمومی بر روی سازمان، ارتباطات و موضوعات مرتبط با آن است.
ما در اینجا هدف داریم به تشریح بازاریابی مبتنی بر روابط عمومی بپردازیم یک فرایند لازم و ملزوم
که یک چرخه کاملی را با هدف بازار یابی به وجود می آورد .
قبل از هر چیز با یک سری از تعاریف شروع خواهیم کرد که در ادامه مطلب به تشریح عملکرد به ما کمک میکند .

تعریف بازار یابی

هدف اصلی بازاریابی تمرکز بر روی محصولات، ترویج آن‌ها و جلب رضایت مشتریان است.
در واقع کار یک بازاریاب ایجاد علاقه و در نتیجه آسان‌تر ساختن کار تیم فروش است.
این علاقه می‌تواند از طریق روش‌هایی هم چون کمپین های تبلیغاتی، برند سازی، ارسال ایمیل
مستقیم و یا استراتژی‌های فراوان دیگری ایجاد شود.

تعریف روابط عمومی

به زبان ساده‌تر، روابط عمومی تلاش می‌کند تا جلوه مثبت سازمان را به مخاطبان نمایش دهد.
روابط عمومی بیشتر بر روی شهرت سازمان تمرکز دارد. اما با این حال گاهی نیز در جهت ترویج محصولات
و نکات کلیدی سازمان نیز به کار گرفته می‌شود.
اگر روابط عمومی نقش خود را به خوبی ایفا کند، مشتریان شما نیز تصویر ذهنی خوب و مثبتی از شما خواهند داشت. اگر مشتریان به یک شرکت و پیام اصلی آن اعتماد داشته باشند، به پیام‌های بازاریابی آن نیز توجه بیشتری
خواهند کرد. دقیقا به همین دلیل است که روابط عمومی کار بازاریابان را آسان‌تر می‌کند و همان‌گونه که گفته
شد، فعالیت‌های این دو با هم همپوشانی دارند.

بازاریابی روابط عمومی با شناخت کامل مشتری و تکنیک های همایتی و دوطرفه می تواند انگیزه مخاطب
را در استفاده از خدمات سازمان ترغیب کند .

بازاریابی در موسسه های بازاریابی بزرگ جهان در کشور های صنعتی به عنوان روند پیش بینی رفتار های
مشتری و راضی نمودن او تعریف شده  که پدید آورنده سبک بازاریابی روابط عمومی گردیده است .
به طور مختصر روابط عمومی و بازاریابی در قالب یک برنامه رفتاری و عملیات واحد اهداف شرکت را عملیاتی میکنند .
این بدین معنی است که برنامه ریزی کردن برای رسیدن به پیشرفت و رسیدن به هدف شامل مواردی
خواهد بود برگرفته از طرح هایی که توسط روابط عمومی و تبلیغات ارائه شده است و در علوم بازاریابی
به بازاریابی روابط عمومی نامگذاری شده است .
برای مثال یک کمپین یا برنامه کامل ممکن است یک تبلیغات قوی را در آغاز جهت جذب مشتریان به کار بند
و هم زمان با آن روابط عمومی با ایجاد ارتباط پیوند اولیه ایجاد شده را تحکیم می بخشد .
در سیاست های بازاریابی تصمیم بر ایجاد ارتباط مستحکم با مخاطبین است و پیشنهاد بر ایجاد
گردهمایی گرفته میشود در اصل این یک سیاست بازاریابی روابط عمومی است که با هدف بازاریابی
از هویت سازی سازمان کمک میگیرد .
در سیاست دیگر تامین پوشش خبری از سازمان در دستور کار قرار میگیرد در این هدف روابط عمومی
به برند سازی کمک کرده است که هدف جلب اذهان عمومی در ارسال پیام تبلیغاتی است که در گروه
بازاریابی روابط عمومی دسته بندی میشود .
در صورت تمایل میتوانید من را از طریق وب سایت شخصی دنبال کنید !
امیدوارم من را در بهبود مطالب راهنمایی کنید .
از توجه شما به این بلاگ خرسندم .
سیدی

بازاریابی انگیزشی چیست و نقش آن در رونق کسب و کار

روش‌های متعددی در بازاریابی برای کسب و کار وجود دارد که بسته به نوع مشاغل از آنها استفاده می‌شود.از جمله بازایابی درونگرا، بازاریابی رسانه ا...