دنبال کننده ها

بازاریابی ابری

بازاریابی ابری بیشتر ابزار محور است تا استراتژی محور !

جایی که تمام منابع و امکانات بازاریابی تحت شبکه آنلاین جابجا می‌گردد زمینه بازاریابی ابری میسر میگردد .
در فرآیند این نوع بازاریابی قادر به توسعه، اصلاح، استفاده و یا به اشتراک گذاری آن میباشید این امر پویایی
بازاریابی ابری را فزایش میدهد .
با پیشرفت فناوری اطلاعات و ورود آن به حوزه بازاریابی و تبلیغات نیاز به انجام کارهای مرتبط با برنامه‌ریزی و
اجرا آن‌ها در همه‌جا و همه زمان به وجود آمده است.
بازاریابی ابری به کاربران فضای مجازی این امکان را میدهد تا با کمترین هزینه و حداقل امکانات فقط با به اختیار
گرفتن برنامه بازاریابی خود را اجرایی کنند .
هدف بازاریابی ابر همانند هر ابتکار بازاریابی است؛ متقاعد کردن مردم برای خرید محصولات. با این حال، ابزارهای
مورد استفاده برای جذب مشتریان، جدید و همیشه در حال تغییر است.
کاربرانی که از وب استفاده می کنند باید آماده باشند تا به طور مستقیم با مشتریان خود ارتباط برقرار کنند.
این ارتباط انتظار دارد که شرکت ها به نگرانی ها و نیازهای مشتری پاسخ دهند.
کاربران باید قادر باشند که به این صدا به روشی صریح و متفکرانه واکنش دهند.
از این رو مشهود است که بازاریابی ابری همانند هر برنامه بازاریابی دیگر حاصل فرایند های متعددی در جذب ،
اعتماد سازی ، ترغیب به خرید و نگهداشت مشتری است .
لازم به اشاره است که تبلیغ ابری بخشی از بازاریابی ابری است که صرفاً نقش اطلاع رسانی را در بر دارد !

مزیت بازاریابی ابری را میتوان در پنج مورد برشمرد :

• کاهش هزینه بازاریابی :

با حذف هزینه های چاپ مستندات تبلیغاتی و هزینه های ارسال و یا هزینه های انتشار و ….میتوان این سبک
از بازاریابی را در زمره شیوه های کم هزینه بازاریابی دسته بندی کرد .

• کاهش هزینه های نمایش :

بازاریابی و در مقیاس کوچک تر تبلیغات بازار یابی باید مشهود باشد . برای آنکه مخاطب پیام های بازار یابی و
طرح های تبلیغاتی را مشاهده کند میبایستی سازمان ها در جراید و محیط های شهری و یا حتی برنامه های
تلویزیونی هزینه هایی را پرداخت نمایند که در بازار یابی ابری هزینه ها در قیاس با موارد یاد شده خیلی ناچیز
تر خواهد بود .

• استقلال در عملکرد :

بازاریابی ابری چون خود ابزار محور بوده و کل فرایند را در شیوه های متنوع به مخاطب انتقال میدهد الزامی به
موازی شدن با طرح های بازاریابی دیگر ندارد .

• انعطاف پذیری :

با توجه به تغییر در نیاز های بازار که بازاریابی مبتنی بر آن شکل میگیرد و همچنین زیر ساخت های سهل‌الوصول همچنین سرعت در تهیه فایل های گرافیکی یا پیام های بازاریابی جدید سرعت عملکرد این نوع بازاریابی را نسبت
به بسیاری دیگر از بازاریابی ها افزایش داده است .

• افزایش بهره وری :

با توجه بر اصل انعطاف پذیری این نوع بازاریابی باید باور داشت که زمان بین تدوین و اجرای برنامه ها خیلی کوتاه است از این رو اصلاح و کیفیت سنجی طرح بازاریابی سریعتر میتواند بررسی شود و کل فرایند در کوتاه‌ترین زمان ممکن میتواند به راندمان مورد نیاز برسد .
بازاریابی ابری همانند هر بازاریابی دیگر استراتژی و اهداف مشخصی را دنبال میکند !

 استراتژی بازاریابی ابری را میتوان در چهار مورد برشمرد :

اهداف:
هدف بازاریابی ابری ایجاد بستر مناسب برای تحقق معاملات تجاری در فضای مجازی است .
توسعه:
با توجه به استفاده روز افزون جامعه از شبکه های اجتماعی ، اینترنت ، اپلیکیشن های وب محور و … بازاریابی ابری به همان نسبت و به سرعت توسعه تکنولوژی IT قابل توسعه میباشد .
نگهداری:
دوام یک چرخه بازاریابی یکی از چالش های هر برنامه بازاریابی است که در مورد بازار یابی ابری بدلیل پویا بودن این سبک بازار یابی و هزینه پایین توسعه آن میتوان بهترین طول عمر فعالیت را در سازمان ها عهده دار شود .
ارزیابی :
با توجه به سرعت بالای این سبک بازاریابی در چرخه عملیاتی در بازه های زمانی کوتاه‌تری میتوان رانمان طرح را تحلیل کرد و این اصل یکی از لازمه های این طرح است که در استراتژی بازاریابی به آن توجه شده است.
در صورت تمایل مطالب بیشتر را میتوانید در وب سایت من دنبال کنید !
امیدوارم من را در بهبود مطالب راهنمایی کنید .
از توجه شما به این بلاگ خرسندم .
محمد رضا سیدی

بازاریابی انگیزشی چیست و نقش آن در رونق کسب و کار

روش‌های متعددی در بازاریابی برای کسب و کار وجود دارد که بسته به نوع مشاغل از آنها استفاده می‌شود.از جمله بازایابی درونگرا، بازاریابی رسانه ا...