بازاریابی پنهان یکی از دوست داشته ترین استراتژی های بازاریابی !
روش بازاریابی پنهان ابداع شد تا به صورت غیر مستقیم و مخفیانه تبلیغات انجام گیرد و موجب آزار و اذیت مردم نشود.
در این روش به صورت نا محسوس در برنامه ها و فعالیت های مختلفی از یک برند نام میبرند .
حتی گاهی با بد جلوه دادن یک برند سعی در محبوبیت بیشتر آن دارند.
در این روش به صورت نا محسوس در برنامه ها و فعالیت های مختلفی از یک برند نام میبرند .
حتی گاهی با بد جلوه دادن یک برند سعی در محبوبیت بیشتر آن دارند.
گاهی همین که همه ی اطلاعات را در اختیار مشتری قرار ندهید، کافی است تا جذب محصول یا خدمات شود .
تیزر فیلمی را در نظر بگیرید که فقط یک بخش خیلی جزئی از داستان فیلم را به نمایش می گذارد، اما سازنده تبلیغ
، با پنهان کردن برش هایی حساب شده از داستان سعی در تحریک کنجکاوی مخاطب به تماشای فیلم کامل را دارد.
تیزر فیلمی را در نظر بگیرید که فقط یک بخش خیلی جزئی از داستان فیلم را به نمایش می گذارد، اما سازنده تبلیغ
، با پنهان کردن برش هایی حساب شده از داستان سعی در تحریک کنجکاوی مخاطب به تماشای فیلم کامل را دارد.
بسیاری از کارشناسان حوزه بازاریابی بر این باورند که تبلیغاتی موثرتر است که مردم از آن آگاه نباشند.
روش های مختلفی برای بازاریابی پنهان وجود دارد که از رسانه های مختلف از فیلم تبلیغاتی گرفته تا اینترنت
استفاده می کنند.
روش های مختلفی برای بازاریابی پنهان وجود دارد که از رسانه های مختلف از فیلم تبلیغاتی گرفته تا اینترنت
استفاده می کنند.
بازاریابی پنهان روشی از بازاریابی است که در آن تبلیغات به صورت مستقیم انجام نمی گیرد و ممکن است
مردم حتی متوجه تبلیغاتی بودن آن عمل نشوند.
حتی اگر متوجه هم بشوند آزار دهنده نیست و مخاطب در مقبل آن موضع میگیرد .
مردم حتی متوجه تبلیغاتی بودن آن عمل نشوند.
حتی اگر متوجه هم بشوند آزار دهنده نیست و مخاطب در مقبل آن موضع میگیرد .
در بسیاری از مواقع زمانی که در میان برنامه ها تبلیغات شروع میشوند بیننده توجه به برنامه را از دست
میدهد یا به تغییر کانال میپردازد یا برای انجام کارهای شخصی محیط را ترک میکند ین واکنش از اهمیت
تبلیغات عادی تلویزیونی کاسته است .
اما مزیت روش بازاریابی مخفی این است که اصلا آزار دهنده نیست و در صورت متوجه شدن مردم باز هم
از آن استقبال می کنند چون معمولا به همراه یک فرایند مفید یا یک چیز آموزشی این تبلیغ صورت میگیرد .
میدهد یا به تغییر کانال میپردازد یا برای انجام کارهای شخصی محیط را ترک میکند ین واکنش از اهمیت
تبلیغات عادی تلویزیونی کاسته است .
اما مزیت روش بازاریابی مخفی این است که اصلا آزار دهنده نیست و در صورت متوجه شدن مردم باز هم
از آن استقبال می کنند چون معمولا به همراه یک فرایند مفید یا یک چیز آموزشی این تبلیغ صورت میگیرد .
بطور مثال از تبلیغ برند سامسونگ در سریال نقطه چین میتوان یاد کرد که اگر چه از استاندارد های بازاریابی
پنهان استفاده نشده بود ولی هدف این بازاریابی را محقق نمود .
پنهان استفاده نشده بود ولی هدف این بازاریابی را محقق نمود .
همانطور که گفته شد در بازاریابی مخفی تبلیغ به همراه یک فرایند جذاب . مفید صورت می گیرد .
استفاده از نام یک برند در برنامه های تلویزیونی مخصوصا آموزش آشپزی،نام بردن از یک کتاب یا برنامه در طول
یک فیلم،چاپ نام برند بر روی لباس بازیکنان فوتبال و غیره همگی از روش های بازاریابی مخفی هستند.
استفاده از نام یک برند در برنامه های تلویزیونی مخصوصا آموزش آشپزی،نام بردن از یک کتاب یا برنامه در طول
یک فیلم،چاپ نام برند بر روی لباس بازیکنان فوتبال و غیره همگی از روش های بازاریابی مخفی هستند.
گاهی اوقات که مدیران بازاریابی و صاحبان برند ها بخواهند روش بازاریابی و تبلیغات به صورت کاملا مخفی بماند
از یک روش خیلی مرموزانه استفاده می کنند.
در این تکنیک سعی می کنند با واسطه افراد مختلف یا شایعه درباره برند خود پخش کنند و یا نقدی بر آن
وارد کنند تا مردم کنجکاو شده و درباره صحت و سقم آن تحقیق کنند.
از این طریق نام برند بین مردم میچرخد و خیلی راحت تبلیغات برند انجام می شود بدون هیچ هزینه ای به
نوعی این بازاریابی با بازاریابی هان به دهان یا بازاریابی ویروسی تلفیق میشود .
این یک تکنیک کاملا موثر است که در موارد مختلفی مورد استفاده قرار میگیرد و مردم حتی متوجه آن هم میشوند .
از یک روش خیلی مرموزانه استفاده می کنند.
در این تکنیک سعی می کنند با واسطه افراد مختلف یا شایعه درباره برند خود پخش کنند و یا نقدی بر آن
وارد کنند تا مردم کنجکاو شده و درباره صحت و سقم آن تحقیق کنند.
از این طریق نام برند بین مردم میچرخد و خیلی راحت تبلیغات برند انجام می شود بدون هیچ هزینه ای به
نوعی این بازاریابی با بازاریابی هان به دهان یا بازاریابی ویروسی تلفیق میشود .
این یک تکنیک کاملا موثر است که در موارد مختلفی مورد استفاده قرار میگیرد و مردم حتی متوجه آن هم میشوند .
در اصل بازاریابی پنهان ریشه در باور های ذهنی مخاطبین خود دارد و مستقیماً پیشنهادی ارائه نمی کند میگذارد
ذهن با پردازش نیاز های افراد مشهور و یا آنچه که دیده است در انتخاب محصول تصمیم بگیرد .
ذهن با پردازش نیاز های افراد مشهور و یا آنچه که دیده است در انتخاب محصول تصمیم بگیرد .