دنبال کننده ها

بازاریابی انبوه

بازاریابی انبوه با هدف رساندن پیام تبلیغاتی به حد اکثر مخاطبین طراحی میگردد .

در  این بازاریابی  از رسانه های تبلیغاتی مانند تلویزیون ، رادیو و مطبوعات استفاده می شود.
در تولیدات انبوه که تنوع گرایی نسبتا کمی دارد و کاربری آن برای عموم اقشار جامعه قابل استفاده است این بازاریابی پیشنهاد میگردد .
عبارت بازار انبوه ، به بازار گسترده ای از مشتریان تمایز نیافته اشاره دارد و نقطه مقابل بازاریابی جهت دار میباشد .
محصولات یا خدماتی که هر عضوی از جامعه طلب کند در مفاهیم این بازاریابی قابل تعمیم میباشد.
محصولات ی مانند دستمال کاغذی یا مواد خوراکی ، تقریبا برای هر کسی قابل استفاده است و از این رو در این نوع از بازاریابی طبقه بندی میشوند.

مثال بازاریابی انبوه

صنایع لبنی در گشته با تولید محصولات محدود بازار عمومی خانواده ها را هدف قرار داده بودند با
گسترش رقبا شرکت ها مجبور به ایجاد هویت سازمانی برای خود شدند که احتمالاً بسیاری از
شما تبلیغات شرکت پاک را به خاطر دارید این نوع تبلیغات که عموم جامعه را خطاب قرار میداد
نوع بارز  بازاریابی انبوه بود .
این نوع بازار یابی در تکامل با دقیق شدن بر روی نیازهای جامعه به گسترش تنوع در برند ها
منجر شد و گرایش بازاریابــی انبـوه بهینــه را ایجاد کرد .
بازاریابی انبوه بهینه اگرچه کل جامعه را مخاطب بازاریابی قرار میدهد ولی برای هر نیاز محصول
خاصی ارائه میدهد بطور مثال در صنایع لبنی ما شاهد انواع شیر ها ( کم چرب ، پر چرب ،
بدون لاکتوز ، …. و غنی شده ) هستیم .

چالش بازاریابی انبوه در ایران

بازار یابـی انبـوه در سبک کلاسیک امروزه با وجود رقبای زیاد از اثربخشی پایینی برخوردار است و اکثر طراحان پلن بازاریابی تلاش دارند تا با تمرکز سرمایه بر روی بازار های خاص احتمال موفقیت طرح بازار یابی را افزایش دهند .
بازاریابـی انبـوه در نوع بهینه جای مدل کلاسیک خود را در الگوهای بازار یابی گرفته است که برای تحقق آن میبایستی:
هزینه اولیه ای صرف تقسیم بندی بازار از نظر سلایق و نیاز ها کرد .
در گام دوم محصولات متنوع از محصول مادر تهیه شود که به نسبت بخش بزرگی از نیاز ها را شامل شود .
طرح جامه تبلیغاتی بگونه ای تدوین گردد که تمام جامعه مخاطب را هدف قرار دهد .
این چند فاکتور مستلزم زمان زیاد و هزینه بالا میباشد که شرکت های کوچک را از انتخاب این طرح باز میدارد شرکت های بزرگ هم کمتر وارد این ریسک بازاریابی میشوند .
بازاریابی انبوه بهینه شده صرفا در چند تولید کننده مواد غذایی عملیاتی شد و حتی شرکت های خودرو ساز ، شرکت های مسافرتی ، ….. موفق به استفاده از این طرح بازاریابی نشدند .

انواع بازاریابی انبوه

بازاریابی انبوه از دو دیدگاه تقسیم بندی میشوند
الف : تقسیم بندی از نظر انتشار :  جراید ، رادیو ، تلویزیون ، شبکه های اجتماعی و …..
ب : تقیم بندی از نظر هدف گذاری : بازاریابی انبوه بهینه ، بازاریابی انبوه فصلی ، بازاریابی انبوه جامه محور و …

مزایای بازاریابی انبوه

  • بازار بزرگ هدف که تقریبا درصدی از کل جامعه است و احتمال موفقیت را بسیار بالا میبرد .
  • سرعت این نوع تبلیغات است که در کسری از زمان میتواند پیام تبلیغاتی را منتشر کند .
  • ایجاد برند سازی در کنار هدف فروش .
  • خاطره سازی برای نسل های مختلف در یک تبلیغ جامع .

معایب بازاریابی انبوه

  • هزینه بالای تولید یک پیام بازاریابی انبوه بهینه
  • نیاز به یک شبکه قوی برای پاسخگویی به نیاز بازار .

بازاریابی انگیزشی چیست و نقش آن در رونق کسب و کار

روش‌های متعددی در بازاریابی برای کسب و کار وجود دارد که بسته به نوع مشاغل از آنها استفاده می‌شود.از جمله بازایابی درونگرا، بازاریابی رسانه ا...